Reconeixement de qualitat a Viquipèdia

El diari Ara va fer ressò, el passat 27 de juliol, del reconeixement internacional de qualitat que ha rebut la Viquipèdia. L’edició catalana de la Wikipedia encapçala la llista de Wikipedies que contenen els 1.000 articles que, segons un grup d’experts, tota enciclopèdia de qualitat ha de tenir. La posició en aquesta mena de rànquing es calcula tenint en compte el pes dels articles, l’historial d’edicions i l’existència d'”articles absents”. Podeu veure la llista aquí.

D’altra banda, Amical Wikimedia va obtenir el passat mes de maig el reconeixement com a capítol oficial de la Wikimedia Foundation. Segons explica Amical a la seva wiki, l’Associació havia sol·licitat per primera vegada aquest reconeixement el 2005, però el procés s’ha allargat fins el 2013. Podeu llegir-ne els detalls aquí. Fixeu-vos que al final de la pàgina Amical fa constar la diferència entre l’Associació i la pròpia Viquipèdia. Amical Wikimedia és una associació sense ànim de lucre, amb simpatitzants amb el projecte Viquipèdia i l’objectiu de difondre i donar suport a la iniciativa, però que no la representa ni té control sobre el procés d’edició. “La Viquipèdia és l’enciclopèdia lliure que tothom pot editar.”