Desè aniversari de Viquitexts, la biblioteca lliure

Com explica la mateixa pàgina web de la iniciativa, “Viquitexts (Wikisource originalment en anglès) és una biblioteca digital en un wiki de texts originals lliures mantinguda per la Fundació Wikimedia“.Actualment, compta amb 17.704 pàgines revisades, de 474 llibres de 468 autors.

El projecte va engegar el 2003 i, per a celebrar el seu desè aniversari, la comunitat Viquitexts i Amical Wikimedia han organitzat el concurs Viquirepte 10è aniversari (del 24 de novembre a l’1 de desembre).

El concurs proposa la transcripció de diferents obres d’acord amb un seguit de normes que garanteixen la seva validació i que permetran incorporar nous textos al fons de la biblioteca; en aquest cas, reconegudes obres de la literatura catalana.