Grup de treball 1: dades de TV3

Si us plau, els participants en aquest grup feu un comentari indicant el següent:

1. presenteu-vos
  2. indiqueu quin o quins són els vostres objectiu amb aquest data set
  3. indiqueu quina o quines eines voleu utilitzar per assolir aquest objectius
  4. aneu explicant cada pas o fita que aneu assolint
  5. si genereu cap altre document (slideshare, google docs, github, …) compartiu-lo aquí
  6. TOTS ELS GRUPS: si teniu cap dubte, idea, etc., no deixeu de compartir-la aquí mateix!
  7. TOTS ELS GRUPS: utilitzeu el sistema de votacions per valorar cada comentari

5 pensaments a “Grup de treball 1: dades de TV3”

1. PRESENTACIÓ EQUIP:
    Presentació dels membres de l’equip:
    – Daniel Mor (Enginyer de Proves de Software)
    – Ana Lis Raimundez Kuhlmann (Estudiant del grau d’Informació i Documentació de la UB i becària)
    – Mercè Roselló (Documentalista, en recerca de nous projectes professionals)
    – Pere Oroz (Gestor de Projectes Tecnològics)
    – Maria Jesus Arnaiz Sancho (Enginyer Informatica, treballo a l’Ajuntament de Badalona, en Dades (dba, integracio, Open Data)
    – Montse Prats (Periodista, assessora de comunicació institucional i corporativa)
    – Gerard Vidal Santos (Estudiant de Informació i Documentació)
    – Llorenç Badiella (Servei d’Estadística Aplicada UAB)

2. OBJECTIU:
    Visualitzar els temes principals- quina és l’agenda setting- a través de l’evolució mensual de les paraules clau per freqüència i l’ analisi semàntic ( a través de la interrelació de tags)

Aquest seria un primer objectiu a partir del qual ens plantegem diversos anàlisis sobre temes concrets i la seva interelació amb xarxes socials.

3. EINES:
    Una primera previsió:

A – CAPTURA:
    – No necessitem cap eina en aquesta primera fase.
    el fitxer CCMA-noticies-324_cat-2013.tsv ens l´ha passat TV3
    Per posteriors objectius utilitzaríem eines de captura encara per determinar

B – PREPROCESSAMENT:
    – OpenRefine: versió: 2.5 ( lloc de descarrega: http://openrefine.org/download.html)

C – ANÀLISI:.
    – Paquet estadístic R
    Per als menys entesos en l’R, algunes de les eines estadístiques del del següent enllaç (http://www.socr.ucla.edu/ )

D – VISUALITZACIÓ
    – D3.js (per a les bombolles de tags) o altres a determinar